15 Ocak 2012 Pazar

Sosyal Medya'nın Sosyal Pezevenkleri

     Sanal ortamın zahirileşmiş çocuklarına selam olsun. Sizi check-in canavarları, sosyal medyanın sosyal pezevenkleri. Evde kahvesini höpürdetirken Kahve Dünyası square'li zavallı uyruklu popiler, nasılsınız?  He ben iyiyim bu arada, sıcacık evimde bilgisayarımın karşısında klavyeyi bombardımanlıyorum işte. Ama durun adet yerini bulsun, i'm at caddebostan w/10 others.


     Sanallaştıkça salaklaşıyoruz, farkındasınız değil mi? İnsanların elinden gelse beyin hücrelerinin arasına sanal klavye yapıştıracaklar. Teallaaam. Millet arkadaşlarıyla eğlenmeye, iki lafın belini kırmaya falan gitmiyor artık. Check-in check-in artık elinizi şuralardan çekin laan. Bir de işin ilginç ve beni kahkaha tufanına sokan tarafı, insanlar olmadıkları yerlerdeymiş gibi göstermeye çalışıyorlar kendilerini. Onlar aslında ışınlanabilen mahlukatlar, aynı anda kilometreleri aşıp taşıyorlar bütün evrenin en mükemmel taraflarına. Ben şu an günaha giriyorum belki de bir yerde, sonuçta onlara bahşedilen bu gücü ben buralarda eleştiriyorum. Ne haddime? Durun bir kutsal suyla abdest alıp da gelem ben, en yakın kilise nerede bilen var mı? ehehe.

    
     Şaka bir yana gerçekten durumumuz vahim. Bir şarkı besteleyip çıkabilseydim karşınıza;

- Affet bu gece check-inlemedim

- Dışarda gibi dursam da evdeyim

- Twitter'ı elimle bölmek istedim

- Facebook sen benden ne istediin?


( Eveet bunun melodisi Pembe Mezarlık, popüler kültürün mazoşist şarkısıyla çıktım karşınıza, ben de çakmayım,  beni de götürün buralardan. Atın çalıntı hapishanesine, zaten affedin ama bu gece ölmek istedim. ) diyerek çıkardım. Sesim mükemmel değil, zaten melodik bir savaş olurdu bununla çıksaydım karşınıza. Müziğimle ruhunuza gıda vermek niyetine tecavüz ederdim belki de. Ama konumuz bu değil, durun saptım yine her zamanki gibi. Öhöm öhöm. Ciddileş Beyza! Toparla kendini.



     Gelecek nesillere, çocuklarımıza, torunlarımıza nasıl bir dünya emanet edeceğiz acaba bu gidişle? Bir kitap okumaktan aciz, robotlaşmış ahmaklar oluyoruz gün geçtikçe. Düzen bizi düzdükçe biz de zevk nidaları atıyoruz, serzenişte bulunacağımız yerde. Gerekirse çemkirin ama kabul etmeyin be size dayatılan saçmalıkları. Gittikçe ezbere dayalı bir zihniyet oluşturuyorlar bizden, düşünme yetilerini elinden alıyorlar gençlerin. Şirinler çakması robotlar oluyoruz biz de, fark etmesek de. Farkımı fark etmediysen bundan sonra fark etsen de fark etmez, değil ama. Fark edersen şimdiden bir boka yarayabilirsin. Neyse konuma geri dönüyor ve sonuca bağlıyorum bu naçiz yazımı. Son paragraf. Sonra finitogonzelestrikopatpat.



     İnsanoğlu garip bir varlık. Popülaritelerini yükseltmek amacıyla her şeyi yapabilecek, acizleşecek, olmadığı yerdeymiş gibi kendini gösterecek, hatta bunu yapınca insanların gözünde değerinin bir kat daha artacağını düşünecek kadar acizleşmiş bir varlık. Belki bunun adı ergenliktir. Belki de ergen bile olamayacak kadar geriliktir. Bilmiyorum. Sadece bu safsatanın yakın zamanlarda bitmesini diliyorum. " Caddede olan? " devri kapandı ya artık, ben bekliyorum bu devir de geçer gider. Bir çağ açılır bir çağ kapanır. Ama bize İstanbul'un Fethi diye gösterilirken o çağ geçişçisi aslında başka bir şey çıkabilir. Neyseciğime. Sizin de içinizde bir çağı kapatıp yeni bir çağı açmanız dileğiyle. Değişiklik iyidir iyi.




     He bir de ben sanki takılmıyorum triplerindeymişim gibi yazmış olmayım, sosyal medyayı ben de kullanıyorum elbet. Bu blog bile bir örnektir buna. Ama bokunu çıkartmadan, sıvamaya gerek kalmadan. Check-in canavarına dönüşmeden, kelime bombardımancısıyım sadece ben. 



5 yorum:

  1. bak burda sölediklerin var ya düşüncelerimle tıpatıp aynı. sözcük oyunların da çok yakın bana.
    :)
    popüler kültür şu hayattta ilgimi en çok çeken şey. manipülasyon, simulasyon, big brother filan.
    kopüler olmaya çalışsak da popüler her zaman yeniyor bizi. düşünce yapını seviyorum ona göre.
    :)

    YanıtlaSil
  2. Egomu tavana fırlatıyorsun valahi bu sözlerinle ehehe.

    YanıtlaSil
  3. fırlatcak gibiyim daa.
    :)
    ama her yerde herkese fırlamasın.
    :)

    YanıtlaSil